dimecres, 18 de gener del 2017

El fred dispara el consum energètic i les desigualtats


El periódico (web) 18/01/2017
S'acosta una onada de fred que, acompanyada d'un augment de les tarifes elèctriques i dels combustibles, farà que les despeses de consum es disparin. Deixant de banda els casos deplorables de pobresa energètica, la resta de ciutadans ens trobem en condicions de desigualtat.
Amb el mateix salari les despeses energètiques bàsiques i mínimes són molt diferents en funció de la zona del país on visquem. No és el mateix, per simplificar-ho, viure en una zona de clima atlàntic on la temporada de fred s'allarga més i les temperatures són més baixes que en una zona de clima mediterrani. Aquestes diferències són molt significatives a final d'any pel que fa als diners gastats, i a l'hora de fer la declaració de la renda no es tenen en compte. Clima més fred, menys diners.
No tots som iguals davant d'Hisenda. Se'm pot dir que em posi més capes de roba o que em tapi amb més mantes. Però també pot haver-hi una altra solució. Potser talaré furtivament un parell d'arbres per fer llenya per escalfar casa meva. M'arriscaré sabent que si m'enxampen els forestals o els conservacionistes sí que m'escalfaran de valent. Fins i tot podrien fer una foguera amb mi a dins i problema resolt.

 http://www.elperiodico.com/es/entre-todos/participacion/fred-dispara-consum-energetic-les-desigualtats-114379#

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada